شهدای روستای خلیل آباد- شهرستان خمبن
آثار-عکس- وصیت نامه- دست نوشته- زندگی نامه 
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شهدای خلیل آباد- خمبن و آدرس shohadakhalilabad.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





شهید صفرعلی (محمد) زارعی در دوم شهریورماه سال 1341 در خانواده‌ای مستضعف در روستای خلیل‌آباد از توابع شهرستان خمین متولد شد. پدری نابینا داشت که با مشقت فراوان رزق حلال بر سفره خانواده می‌گذاشت و زندگی را به سختی می‌گذراند. محمد و دو خواهرش در چنین خانواده سخت‌کوشی پرورش یافتند. او از دوازده‌سالگی شروع به کار کرد و هیچ‌گاه فرصت پیدا نکرد تا درس بخواند و در جوانی فقط در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. پس از مدتی کارگری ساختمانی به عنوان بنای گچ کار شروع به کار کرد و در سال 1356 ازدواج کرد. او در هنگام شهادت یک پسر و دو دختر داشت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و حمله ناجوانمردانه حزب بعث عراقی به کشور عزیز اسلامی‌مان او نیز همچون سایر مردان غیور این سرزمین برای دفاع در مقابل دشمن متجاوز راه جبهه را در پیش گرفت و علی‌رغم داشتن زن و فرزندانی که به او احتیاج داشتند، به عنوان بسیجی از سوی تیپ 17 علی بن ابی‌طالب(علیهماالسلام) به جبهه جنوب رفت و در عملیات محرم به عنوان آر پی چی زن گردان روح‌الله(قدس سره) شرکت کرد. به نقل از هم‌رزمانش شجاعانه و مردانه جنگید و در مرحله سوم عملیات در شانزدهم آبان ماه سال 1361 هنگام درگیری با نیروهای عراقی در منطقه موسیان به شهادت رسید. پیکر مطهر شهید در زادگاهش به خاک سپرده شد.


برچسب‌ها:
[ شنبه 30 بهمن 1400برچسب:, ] [ 12:24 ] [ ابوالفضل براتیان ]

به‌درستی که خداوند دوست دارد کسانی را که مجاهده می‌کنند در راه خدا به‌ صورت سدی آهنین و محکم.

اَللّهُمَّ ارْزُقْنا تَوْفِیقَ الشَّهادَةِ فِی سَبِیلِکَ. خداوندا توفیق شهادت در راهت را به من ارزانی فرما.

با سلام به مهدی صاحب‌الزمان امام عصرمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و با سلام به نایب بر حق او، امام عزیزمان خمینی(قدس سره) بزرگ و با سلام به ملت شهیدپرور ایران.

تذکرات خودم را به عنوان یک پیام شهید برای شما ملت عزیز و پدر و مادر مهربانم شروع می‌کنم:

اولاً اگر به گفته‌ی قرآن کریم ما اسلام را یاری نکنیم، ملتی خواهند آمد که خدا را یاری نخواهند کرد و به‌ جز ذلت و خواری بر ما نخواهد بود و در آخرت به‌ جز عذاب الهی در پیش نخواهیم داشت. پس ما موظف به حمایت از اسلام و نگهداری امانت بزرگ الهی هستیم و لذا برای لبیک به این حمایت به جبهه جنگ آمدیم و برای ادای دین خود در راه خدا مجاهده کرده‌ام و برای روسفید بودن در پیش شهدا در روز رستاخیز دنباله‌رو آن‌ها شدم و خود را در راه الله فدا کردم. ثانیاً مواظب باشید اسلام را با اسلام نما و حق را با حق‌نما اشتباه نگیریم و به یاری حق‌نما که در واقع باطل است، نرویم و به این خیال باشیم که حق را یاری می‌کنیم و ثالثاً مواظب باشید که هرگز از ولی‌فقیه و امام(قدس سره) عزیزمان جدا نشوید و همیشه گوش به فرمان او باشید و مجری دستورات او باشید و دنباله‌روی روحانیت در حفظ ولایت‌فقیه و رابعاً از تمامی شما مردم به عنوان یک وظیفه‌ی شرعی می‌خواهم که حمایت خودتان را از اسلام با جان و مال فروگذار نکنید که خدا با شماست و خدا با نیروهای غیبی که شما نمی‌توانید آن‌ها را ببینید، شما را یاری خواهد کرد.

اما پیامی به پدر و مادر و خانواده عزیز خودم.

خدمت پدر و مادر عزیزم و زن و بچه‌هایم، نسرین و احمد و ندا سلام عرض می‌کنم و امیدوارم که مرا از صمیم قلب ببخشید. همسر عزیزم بعد از شهید شدن من شما آزاد هستید و اختیار خانه و بچه‌هایم با پدرم است و وصی من پدرم است و شما پدر عزیزم بگذارید همسرم هر چه می‌خواهد در خانه بماند، قدمش روی چشم، احترام او احترام من است که سرپرست بچه‌هایش بماند اگر که نخواست و خواست برود، در خانه را به روی او باز بگذارید که هر چه خواست بردارد که خودش راضی باشد که مهریه او که 6 هزار تومان می‌باشد، به او بدهید و امیدوارم که‌ ای مادر مهربانم که این رنج‌ها برای من کشیدی تا به این نهال رساندی و در راه خدا آزاد کردی، مرا از صمیم قلب ببخشید و شیر پاکت را حلالم کنید و امیدوارم پدر جان شما بچه‌های مرا طوری بزرگ و تربیت سازی که مانند خودم در راه خدا مجاهده کنند.

در ضمن محل دفن من خلیل‌آباد و وصیت‌نامه من را طاهر گرامی سر قبرم بخواند و من را پهلوی جعفر توکلی دفن کنید و امیدوارم طاهر گرامی این مسائل را که می‌گویم، سر قبر من مو به مو در انظار جمعیت اعلام کنید..... هر کس وصیت‌نامه من را آن موقع خواند، غیر از این گفتار باشد، جلویَش را می‌گیرم.

مقدار بدهکاری که من دارم:

به علی‌اکبر زارعی هزار و صد تومان 1100

به صندوق ده، پانصد تومان 500 ... والسلام.


برچسب‌ها:
[ شنبه 30 بهمن 1400برچسب:, ] [ 12:23 ] [ ابوالفضل براتیان ]
.: Weblog Themes By salehon :.

درباره وبلاگ

جهت شادی روح شهدا و امام شهدا ((صلوات))
موضوعات وب
برچسب‌ها وب
تو (1)
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 80
بازدید دیروز : 31
بازدید هفته : 111
بازدید ماه : 80
بازدید کل : 6991
تعداد مطالب : 131
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


ساعت فلش مذهبی جنگ دفاع مقدس ذکر روزهای هفته

نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:

Powered by itwebsite.ir